گزارش باکس آفیس: نجات سونی با موفقیت «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه2017/07/17
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) سونی/مارول با 37 میلیون دلاری که از اکران شنبه شب حصول کرد، مجموع فروش خود در اولین هفته اکرانش را به 117 میلیون دلار رساند و نام خود را به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سونی در افتتاحیه ثبت کرد. ششمین فیلم بلند مرد عنکبوتی، اکنون پس از «مرد عنکبوتی 3» (151.1 میلیون دلار) دومین فیلم پرفروش در میان این مجموعه به شمار می‌آید. «بازگشت به خانه»، پس از ماجرای هک شدن سونی در سال 2014، حکم بازگشت شرکت به دوران درخشان گذشته را دارد و یک پیروزی بزرگ برای «تام روتمن» رئیس بخش موشن پیکچر استودیوی سونی پیکچرز قلمداد می‌شود که دو از سال پیش به این سمت گمارده شده است.

تعداد چندگانه‌هایی که در طول یک دوره هفت ساله، سه بار ریبوت شده باشند و باز هم به چنین فروشی در گیشه دست یافته‌ باشند، اگر صفر نباشد، بسیار اندک و انگشت شمار است. این تغییرات مثلاً روی عنوان مرد آهنی قابل تصور نیست و احتمالاً با شکستی سخت روبرو می‌شود. در میان اکران‌های پرشمار و خسته کننده چندگانه‌ها در فصل تابستان، امسال شاهد ظهور فیلمی ابرقهرمانی هستیم که کاملاً نو و تازه نفس جلوه می‌کند، حالتی که شبیه آن را حتی در منبع الهام فیلم یعنی آثار نوجوان‌پسندانه «جان هیوز» هم نمی‌توان یافت. این ریبوت، یادآور روزهای درخشان سونی و سال‌هایی است که استودیو مجموعه فیلم‌های باند را با «دنیل کرگ» و «کازینو رویال» احیا کرد.

«بازگشت به خانه» که مثبت‌ترین نقدها را از سوی منتقدین دریافت کرده، دارای 43 درصد مخاطب زیر 18 سال بوده و بهترین مخاطب فیلم پس از مردان زیر 25 سال (35 درصد) و مردان بالاتر از 25 سال (24 درصد)، زنان زیر 25 سال با 22 درصد بوده‌اند. مسئولین بازاریابی سونی اغلب نوجوانان بزرگسال‌تر و جوانان بیست‌وچندساله را «نسل گمشده» می‌خوانند، قشری قابل اعتماد از سینماروها در دهه‌های 80 و 90 میلادی که این روزها نشاندنشان روی صندلی سینما با وجود سرویس‌هایی مانند یوتیوب، نتفلیکس و شبکه‌های اجتماعی آسان نیست. سونی با تبلیغات وسیع و هدف قرار دادن مخاطبین مرد جوان‌تر و همچنین پیوند دادن فیلم به دنیای سینمایی مارول که کلید بازاریابی بود، از این مانع عبور کرد. اتفاقی که سال گذشته با معرفی «تام هالند» به هنگام رونمایی از قسمت جدید «کاپیتان آمریکا» در سینماکان، در نقش یکی از اعضای انتقام‌جویان دنیای مارول آغاز شد. ضمناً 49 درصد مخاطبین «بازگشت به خانه» سفیدپوست، 24 درصد لاتین، 13 درصد سیاه‌پوست، و 10 درصد آسیایی بوده‌اند.

Ghost-story-cover2-1024x351

در میان فیلم‌هایی که توسط «کوین فیج» و در دنیای سینمایی مارول تهیه شده‌اند، فروش داخلی «بازگشت به خانه» پس از «انتقام جویان» (207.4 میلیون دلار)، «انتقام جویان: عصر اولتران» (191.3 میلیون دلار)، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (179.1 میلیون دلار)، «مرد آهنی 3» (174.1 میلیون دلار)، «محافظین کهکشان 2» (146.5 میلیون دلار)، و «مرد آهنی 2» (128.1 میلیون دلار)، در رتبه هفتم قرار می‌گیرد. «رلیش میکس»، که در زمینه تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، بر این باور است که گفتگو پیرامون «بازگشت به خانه» پس از ترک سالن سینما پایان نمی‌گیرد و همچنان ادامه می‌یابد. از سوی دیگر تریلر فیلم روز گذشته 340 هزار مرتبه مشاهده شده است، که آماری استثنایی برای یک تریلر به شمار می‌رود.

این هفته فیلم کمدی «The Big Sick» استودیوی آمازون با اکران در 362 سالن نمایش راه خود را به فهرست 10 فیلم پرفروش گشود و با 3.65 میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار گرفت. این فیلم که از وبسایت راتن تومیتوز نمره 97% دریافت کرده در 2500 سالن اکران خواهد شد. دیگر عنوان تازه اکران این هفته « A Ghost Story » با بازی «کیسی افلک» و «رونی مارا» بود که به صورت محدود در نیویورک و لوس آنجلس به روی پرده رفت و درآمدی در حدود 108 هزار دلار کسب کرد.

هفته آینده با اکران فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها» در حدود 3800 سالن سینما، جدال برای تصاحب رتبه اول هیجان‌انگیزتر از هر زمان دیگری از سال خواهد شد. این فیلم در حال حاضر از وبسایت متاکریتیک نمره 78 دریافت کرده است.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.